דף הבית > דברי הבוגרים בטקס קבלת מילגות לימודים

דברי הבוגרים בטקס קבלת מלגות

 

אלה לוין

 ברצוני לציין שהתחלתי את לימודי לפני שנתיים, לאחר שנת עבודה באלוני יצחק בתור מדריכה חברתית של י´ נעל´´ה, שבעוד כחודש יסיימו את לימודיהם בכפר. כיום אני בת 27 וההחלטה להתחיל ללמוד התקבלה יחסית מאוחר (בגיל 25) ההחלטה התקבלה בין היתר בעקבות השהות המחודשת שלי בכפר במהלך עבודתי. רוב אנשי הצוות באלוני יצחק הם בעלי השכלה אקדמית וזה בהחלט השפיע עליי ודחף אותי לרכוש השכלה, גם במחיר כבד של עזיבת המקום האהוב עליי(אלוני יצחק), עבודה שמאוד אהבתי והכי חשוב חניכים שמאוד אהבתי ועד היום יש להם מקום מאוד חשוב בליבי.
 
אני לומדת במכללה אקדמית אחווה, באחריות אוניברסיטת בן גוריון בנגב.מסלול הלימודים שלי- סוציולוגיה ואנתרופולוגיה עם התמחות בתקשורת ומשאבי אנוש. במהלך הלימודים אני לומדת שנתיים במכללת אחווה ושנה אחרונה באוניברסיטת בן גוריון ובסוף הלימודים אקבל את התואר של האוניברסיטה.

בסיום הלימודים ניתן לעסוק בתחומים כגון: משאבי אנוש- גיוס, השמה, תקשורת- משרדי פרסום, שיווק, יחסי ציבור, חינוך ואפשרויות רבות ומגוות של לימודי תואר שני שניתן יהיה להתקבל אליהם ללא צורך בקורסי השלמה. בחרתי ללמוד דווקא את התחום הזה כי הוא עוסק בבני אדם ותופעות חברתיות שמתרחשות בחיינו ביום יום אך לא תמיד אנו שמים לב אליהן. הלימודים לא רק מקנים לי השכלה שמהווה סוג של כרטיס כניסה לשוק העבודה בהמשך, אלא גם מקנים לי ידע כללי ועוזרים לי לנתח ולהבין מצבים חברתיים בחיי האישיים והמקצועיים.

אלינה בלקינה

 אני לומדת לתואר ראשון B.A. בחוג "כלכלה וניהול", עם התמחות בשיווק. לימודיי משלבים ידע וכלים לניתוח כלכלי עם הכשרה ניהולית והתמחות מקצועית שתיתן לי יתרון תחרותי בשוק העבודה בהמשך.לימודים נותנים לי המון ידע במגוון רחב של התחומים, כגון מיקרו/מארקו כלכלה, מטמטיקה, סטטיסטיקה, חשבונאות, מימון, וכ"ו..

במסגרת ההתמחות שלי בשיווק אני מקבלת כלים אפקטיביים להבנת התנהגות צרכנים, ידע בתחומים כמו אסטרטגיה שיווקית, תיקשורת שיווקית, שיווק בינלאומי,יזמות עסקית.

בחרתי ללמוד כלכלה מי כיוון שזהו אחד המקצועות המבוקשים בשוק. רציתי תואר "רציני", שיעזור לי להתקדם בחיים, ש"יפתח לי דלתות". ולדעתי, כלכלה וניהול - זה התחום שעונה על כל הקריטריונים.ידוע לי, שבעולם העסקים, מעדיפות החברות "אנשי מנהל עסקים עם רקע בכלכלה. אני מאד רוצה לעבוד במקום מכובד, שמאפשר התקדמות, וכמובן מזכורת מעל הממוצע.

 תחומי העיסוק עליהם מוביל התחום:תואר בכלכלה יאפשר לי להשתלב בסקטור הפרטי והציבורי במגוון תפקידים כלכליים וניהוליים - כלכלנית, תקציבאית, אנליסטית, יועצת השקעות, מנהלת שיווק/מכירות, מנהלת תיקשורת שיווקית...כמובן שכדי להתקדם עוד יותר בתחום ובמקום העבודה צריך ללמוד גם תואר שני במנהל עסקים, או לעשות השלמות בתחום החשבונאות - זה משאני מתכוונת לעשות בעתיד.

 קטיה מצטקי

 התחום אותו אני לומדת הוא פסיכולוגיה וסוציולוגיה. זוהי תכנית דו חוגית שבמסגרתה אני לומדת קורסים הקשורים למדעי הנפש והחברה למרות ששני התחומים האלו שונים הם קשורים אחד לשני ואפילו משלימים. במסגרת פסיכולוגיה אני לומדת על האדם ועל התהליכים שהוא מבצע מרגע לידתו ועד מותו, על מחשבות, על החלטות, על הנפש ועוד הרבה מאוד תחומים. במסגרת סוציולוגיה אני לומדת על האינטראקציה של הפרט עם הסביבה שבה הוא חיי בכל חלקיי חייו.

בחרתי ללמוד דווקא תחום זה מכיוון שזהו התחום בו אני מתעניינת, העדיפות שלי היא לעבוד עם אנשים ולא עם מכונות או מספרים. תחומים אלו מובילים לא רק להיות פסיכולוג, האפשרויות הן רבות ומגוונות. שתי האפשרויות שמעניינות אותי ביותר נכון לעכשיו הן ייעוץ ארגוני במסגרת הסוציולוגיה או טיפול בהתנהגות במסגרת הפסיכולוגיה

  ליזי סטמס

שמי ליזי סטמס בוגרת הכפר, למדתי והתחנכתי בכפר מכיתה ז´ עד י"ב, משנת 1993- 1999 .סיימתי י"ב בשנת 1999 ומיד לאחר חופשת הקיץ חזרתי לכפר לעבוד כמדריכה .היום אני עובדת בפנימייה, פנימיית שטיינברג בכפ"ס, פנימייה לילדים מחוננים.אני מלווה את הקבוצה מזה 5 שנים, מכיתה ח´ והיום הם בכיתה י"ב .יחד עם זאת אני משלבת לימודים לתואר ראשון בחינוך, חינוך בלתי פורמאלי .

בחרתי בתחום זה מכיוון שיש לי אהבה גדולה לבני נוער, ואת הרצון לתרום לפיתוח המושלם של בני הנוער להיות בני אדם אוטונומיים, תומכים, אחראים ומחויבים. לתת לבני הנוער את הכלים להתמודד עם החיים להשפיע ולשנות את דרכי חשיבתם והתנהגותם.תחומי העיסוק אליהם מוביל התחום הבלתי פורמאלי הם בעיקר, הדרכה בכפרי נוער, פנימיות, קידום נוער,מתנ"סים  רכזות וניהול.

המחנכים העיקריים שהשפיעו עליי והיו אבן דרך גדולה בחיי, הן אורלי דהן שהייתה במשך 6 שנים אם הבית שלי ,ותלמה לנדאו ז"ל שהייתה מחנכת גדולה. ריבי מרגלית מחנכת מכיתה י´ עד י"ב ´, גואן מורה לאנגלית , אהרון כהן ,עמליה כהן , אתי בן אבו .

 אני מודה לכם על כך שנבחרתי לקבל מלגה , ומתרגשת מאוד להגיע לטקס ולהיות במעמד  זה .

תודה רבה !

דניאל פיקאלי

 תואר שני- החוג לניהול משאבי טבע וסביבה התמחות בניהול מדיניות אנרגיה. הלימודים מקיפים וכוללים מגוון קורסים נרחב בתחומי איכות הסביבה בכלל ונושאי ניהול משק האנרגיה בפרט כגון: כלכלת סביבה, ניצול מקורות אנרגיה, ניהול, טיפול בשפכים וכו´.תחום לימודים זה מהווה המשך ישיר של לימודי התואר הראשון שלי שעסקו באיכות הסביבה. תואר זה יעמיק וירחיב את הידע המקצועי שרכשתי במהלך לימודיי  ועבודתי בנושא איכות הסביבה , לימודי תואר שני  יוסיפו ויתרמו לי בפן האישי והמקצועי ובנוסף לכך יעניקו לי  אופק קידום משמעותי במגזר הציבורי ו/או בארגונן ששם את נושא איכות הסביבה בראש מעיינו.

תחומי העיסוק לאחר סיום התואר מגוונים ביותר וכוללים חברות אנרגיה (חברת חשמל וחברות לאנרגיות מתחדשות), חברות  מעוניינות לקדם את נושא איכות הסביבה בארגון, עבודה בסקטור הציבורי ובסקטור הפרטי.  הסיבות לבחירתי בתחום לימודי איכות הסביבה  הן : עניין אישי רב ואפשרות לצמוח בתחום שיתפתח בשנים הקרובות.

 סיני גולן

אני סטודנט לביולוגיה, שנה ג׳.התחום עוסק במגוון רחב ביותר של נושאים בין היתר ; חקר בעלי החי והצומח, הגנטיקה, אבולוציה, הביוכימיה של תהליכים בחי והצמח, הכרה של מערכות הגוף מרמת התא הבודד עד מערכות מתקדמות יותר.

ההתמקדות שלי היא במחקר הביולוגיה המולקולרית העוסקת בביוכמיה של חומרים בגוף, לרוב מערכות החלבונים, שהינו תחום מאוד מסקרן, חדשני ופורץ דרך בשנים האחרונות.במיוחד מעקב אחר גורמי מחלות ותרופות חדשניות שהם פרי המחקר החדש יחסי, המשלב שיטות חדשניות ברמת הטכנולוגיה, המאפשר לצפות בתהליכים מדהימים שהיו ברמה תיאוריות בלבד עד לפני כמה עשורים.

 אירה אלבז-פרלשטיין

שמי אירה פרלשטיין-אלבז , בת 30, בוגרת קבוצת "ברק" , מחזור 1999.  בעלת תואר  ראשון בכימיה מאוניברסיטת בר אילן.בשש השנים האחרונות עובדת בחברת  Stat Up בינלאומית במחלקת מחקר ופיתוח בה אני מתמחה בפיתוח חומרים מתקדמים  לתעשיית האלקטרוניקה.

במקביל לעבודה אני נמצאת בשנת השלמה ללימודי הנדסת מערכות לתואר שני. תואר שמשלב ידע במגוון רחב של תחומי ההנדסה וניהול פרויקטים.אני רואה בלימודי תואר שני הזדמנות אדירה שתמנף אותי ותפתח בפני דלתות רבות לתפקידי מפתח ניהוליים.

בחרתי בלימודי הנדסת מערכות כיוון שלימודים לתואר שני יעזרו לי לרכוש את הידע הדרוש  להתמודדות עם האתגרים הטכנולוגיים בעולם הדינמי והמשתנה בו אנו חיים.הנוכחות שלי כאן היום, בטקס מרגש של חלוקת המלגות ב"אלוני יצחק" , מקום ששנים כה רבות היה לי לבית חם ועד היום אני רואה בו כזה.

מקום בו הכרתי חברים שהפכו למשפחה, מורים מדהימים שלימדו אותי לנצל את הפוטנציאל הטמון בי. שנתנו לי את הכלים להתמודד עם החיים האמיתיים ולימדו אותי שאין דבר העומד בפני הרצון!!! 

 היום  אני סוגרת מעגל, אותו פתחתי בגיל 14 כשהגעתי לכפר בתור ילדה די מבולבת ואבודה.  ראשית ברצוני להביע את הערכתי הרבה לתלמה לנדאו זכרה לברכה - אישה מדהימה ומורה לחיים שלצערנו הרב לא זכתה להיות נוכחת ביום זה.

במעמד מרגש זה, ברצוני להודות לכל מוריי ועובדי הכפר שיבדלו לחיים ארוכים. תודה מיוחדת לריבי מרגלית שהייתה מחנכת מדהימה והטמיעה בנו אהבה לביולוגיה ומדע החי.

תודה מיוחדת לאורלי דהן – אם הבית של קבוצת "ברק", שהעניקה  לנו תחושה של  חום, בית ומשפחה. תודה לך על היותך הגורם התומך והמגבש של כל קבוצת "ברק" עד עצם היום הזה.לסיום אני רוצה לומר לתלמידים שההתמדה בלימודים משתלמת ושתדעו להעריך את המקום בו אתם חיים ומתחנכים.

חנה שמידט

שמי חנה שמידט, סטודנטית שנה א´ במסלול לחינוך דמוקרטי לספרות והיסטוריה ב"מכון לחינוך דמוקרטי" במכללת "סמינר הקיבוצים". המסלול הוא מסלול ייחודי ללימודי חינוך עם אוריינטציה לסוגי החינוך הפרוגרסיבי למיניהם.  חינוך זה מתמקד בחזקות של האדם, הנעתם אל עשייה משמעותית, בשביל עצמו כפרט ולחברה בכלל.  לימודיי כוללים שיעורי חינוך, חברה, פילוסופיה, ספרות והיסטוריה.

מטרות "המכון לחינוך דמוקרטי"  הן להביא את הרוח המחדשת של חינוך זה לתוך העשייה החינוכית הממלכתית וכך לתת אפשרות לילדים ונוער מכל הקשת החברתית לחוות חווית למידה משמעותית, עמוקה וביקורתית על מנת ליצור חברה שוויונית, צודקת וסובלנית יותר. למידה זאת מבוססת על דיאלוג משותף בין המחנכים, התלמידים ומשפחותיהם.

החלטתי לפנות לחינוך הדמוקרטי מתוך אמונה שמתוך הכיתות אפשר ליצור שינוי חברתי אמתי שמתחיל מחינוך להסתכלות מורחבת על חייהם של התלמידים וסביבתם, שיפוט המציאות אשר נעשה לאחר למידה עמוקה ואמתית. האמונה הגדולה שלי בחינוך היא בכך שרק חברה מושכלת ורחבת אופקים יכולה לפעול לעתיד משותף, מאוזן וצודק יותר.

אני רואה את העשייה העתידית שלי כאשת חינוך בתוך כיתות בהן יש תלמידים שבאים מקשת רחבה מאד של מעמדות, מוצאים, דתות, דעות ותפיסות ומאפשרת לכל אלה להביע את עצמם, דרך הדיסציפלינה אותה אלמד, או דרך שיחות חולין בהפסקות. אני מוצאת בחינוך סיפוק גדול, דרכו אוכל גם להביע את החזקות שלי יחד עם תלמידי.

  

כרמל רוטזאיד

זהו תיאור קצר על מה שאני לומדת : צה"ל בחר בי להשתתף בפרויקט שנקרא "מרום טכנולוגי". בוא אני ממשיכה ברכישת השכלה גבוהה בתחום הטכנולוגי(חשמל ואלקטרוניקה) ותחיית שירות למטרה זו. במסגרת הלימודים אני רוכשת ידע בתחומים כמו חשמל,תקשורת מחשבים, מיקרו ושפות תכנות שונות כגון שפת C, שפת ASSEMBLER וכו´..

מטרת התוכנית היא כי אם סיום הלימודים בהצלחה, כך שניתן יהיה לשבץ במסגרת השירות הצבאי, בתפקידים תכנולוגיים בהם אוכל לתרום במהלך השירות הצבאי וצבירת ניסיון בתחום להמשך במעגל העבודה.

ניצן אביב

קצת פרטים על לימודי בוינגייט: בלימודי בוינגייט למדתי את הוראת החינוך הגופני בבית הספר והתיכון וכיום אני עוסק כמורה לחינוך גופני בבית ספר יסודי. (לימודים אלה כוללים את הנושאים: אנטומיה, פיזיולוגיה, פיזיולוגיה של המאמץ, תזונה, פיזיקה, ביומכניקה, פסיכולוגיה התפתחותית, מתודיקה וכן התנסותבהוראה בבתי הספר בכל שנה שכבת גיל אחרת.)

בשנים אלה למדתי והוכשרתי גם כמאמן שחייה מה שעזר לי ללמד, להדריך ולאמן שחיינים מגיל צעיר עד מבוגר,כיום אני מנהל את "סנפיר" בית ספר לשחייה שהקמתי יחד עם מכון וינגייט.עוד למדתי בוינגייט הידרותרפיה, כהידרותרפיסט טיפלתי בילדים ומבוגרים עם פיגור שיכלי, פגועי ראש ולצערי נפגעי תאונת דרכים. זה תפקיד כלל לא פשוט אשר מלאתי במשך שנתיים בבית איזי שפירא שברעננה.

היום במקביל לעבודתי בבית הספר וניהול בית הספר לשחייה אני משלים את התואר השני במדעי החינוך הגופני אשר מרחיב את הידע שלי בנושאים שכבר למדתי ומאפשר להעמיק יותר בחומר הנלמד, כמו כן תואר שני מקנה לי האפשרות בעתיד להתקדם לתפקיד ניהולי יותר במשרד החינוך, אך כרגע עוד מוקדמת החשיבה על כך, עלי ראשית לצבור עוד ועוד ניסיון בתפקידי ההוראה.

 מריה מוקין-שקד

ללמוד לימודים אקדמיים ולרכוש תואר אף פעם לא היה אצלי בסימן שאלה. ידעתי שברגע שאני אדע מה אני רוצה לעשות חיים ומה אני רוצה ללמוד, אני נרשמת ללימודים.

השאיפה והרצון הראשון שלי היה לעשות תואר ראשון בקרימינולוגיה. בשנת 2008 כאשר ניגשתי להירשם לתואר במכללת עמק יזרעאל לא נפתח באותה שנה כי לא היו מספיק נרשמים. במקום, המכללה הציע לי להירשם לתואר ראשון במדעי ההתנהגות. שכולל בתוכו לימודים של פסיכולוגיה, קרימינולוגיה, סוציולוגיה וחינוך. הרגשתי שאני חייבת להתחיל ללמוד עוד השנה ולא לחכות. התואר מעניק לך הכשרה בכמה תחומים וחשבתי לעצמי אולי אני עוד אמצא את עצמי משנה תחום התעניינות ונרשמתי לתואר ראשון במדעי ההתנהגות.

לימודי מדעי ההתנהגות עוסקים בהתנהגות האדם: המניעים והביטויים שלה והדרכים להכוונתה ולהשפעה עליה.חוג למדעי ההתנהגות מקיף את מגוון תחומי הידע הנדרשים בלימודי מדעי ההתנהגות: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, קרימינולוגיה וחינוך. כל אחד מתחומים אלה נלמדים בהיקף שווה.

המטרה הינה להעניק לסטודנטים השכלה אקדמית מקיפה, בשלושה היבטים עיקריים: הענקת בסיס ידע תיאורטי ויישומי, חשיפה למגוון נושאים בכל תחומי-הדעת המרכיבים את מדעי ההתנהגות ופיתוח ראיה כוללת של התפתחותם ותפקודם של הפרט והחברה ומערכות הגומלין ביניהם.  תוך הדגשת תפיסה ביו-סוציו-פסיכולוגית, תוך כדי התייחסות לפרט ולקהילה בחברה רב-תרבותית. התאר המוענק לבוגרי החוג הוא: .B.A במדעי ההתנהגות. במהלך התואר או בסיומו כל אחד מגבש ומחליט לאיזה כיוון כפרט אתה רוצה להתפתח בעתיד. להמשיך לתואר שני, למצוא עבודה בתחום התואר הראשון או לחילופין לעשות הסבה לתואר אחר. בוגרי החוג למדעי ההתנהגות הם בעלי ידע ומיומנויות המאפשרים את שילובם במגוון תפקידים במקומות עבודה שונים, כגון: סוקרים וחוקרים במכוני מחקר, מדריכים במוסדות רווחה, שיקום, תרבות וחינוך לא פורמאלי בקהילה, מרכזי תחומים ופרויקטים במחלקות חינוך, תרבות, רווחה ושירותים לסעד נפשי בקהילה, ברשויות מקומיות ואזוריות, בעיריות ובממשלה, פעילים ביוזמות חברתיות ומרכזים בעמותות ציבוריות למטרות חברתיות ועוד. כמו כן, יוכלו הבוגרים להשתלב במגוון תוכניות לימודים לתארים מתקדמים במוסדות להשכלה גבוהה.

 במהלך הלימודים עבדתי במשך שנתיים כרכזת בארגון פר"ח. פר"ח הוא פרויקט חונכות המערב אלפי סטודנטים בפעילות של חונכות לילדים הזקוקים לעזרה לימודית ורגשית. פר"ח הוקם בשנת 1972 על ידי קומץ מדענים וסטודנטים ממכון ויצמן למדע. כיום הוא מקיף כ- 15% מכלל הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה ומה"ט בישראל ורבבות של ילדים נזקקים. חונכי וחניכי פר"ח מגיעים מכל זרמי החברה הישראלית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, מקרית שמונה ועד אילת. בהיותו פרויקט החונכות הגדול מסוגו בעולם, פר"ח מספק השראה, ולעיתים  חומרי הדרכה, למפעלי חונכות דומים בכ- 20 ארצות בעולם.

העבודה כרכזת חשפה אותי לעבודה עם ילדים וניהול פרויקטים שונים. והעניקה לי הבנה מעמיקה יותר ויישום בשטח של הידע שאני רוכשת בתואר בשלושת התחומים השונים. נוכחתי לגלות שאני מאוד מתחברת לעבודה, מתפתחת באופן אישית ומקבלת סיפוק רב מהעשייה. כמו כן מרגישה גאה מהידיעה שדרך הארגון ובזכות עבודתי אני מצליחה להעניק עזרה ולעלות חיוכים בקרב ילדי, משפחות וחונכי פר"ח. מה שהביא אותי להבנה שהעבודה שאני רוצה לעשוק בה בחיים, היא עבודה שמעניקה ויכולה לגרום לשינוי בחיי אחרים.

כשישאלו אותי שקד האם הלימודים תרמו לך? האם את באותו מקום כאדם כפי שהתחלת את הלימודים? אני אענה לכם ללא היסוס. התרומה הייתה רבה במישורים רבים. הלימודים באקדמיה מפתחים את האדם, שבה בגישה של רצון ללמוד ולצמוח גם ברמה האינטלקטואלית וגם ברמה האישית. תהליך הלמידה מאפשר לך לגלות בעצמך יכולות חדשים ולחזק יכולות קיימים. כמו כן, היא מרחיבה אופקים, עוזרת לרכוש ידע רב, מעמיקה געת, מלמדת חשיבה ביקורתית, מעודדת לתהות ולשאול, מעניקה אפשרות להתנסות בחוויות חדשות,  מאפשרת להכיר אנשים חדשים ואוכלוסייה מגוונת וחושפת לתחומי עניין לא מוכרים.התואר העניק לי חשיבה והבנה רציונאלית ולא רק אמוציונאלית. אתה לומד לראות את העולם בגווניו, זוויותיו ודעותיו השונים. לומד לבחון אותו גם ברמת המיקרו וגם ברמת המקרו כאחד ובנפרד.

סיום התואר הראשון והעבודה בארגון פר"ח עומדים להסתיים. אני יוצאת לדרך חדשה כאדם וכאישיות שמאוד התפתחה, התבגרה והתחזקה.  במהלך שלושת השנים האחרונות עברתי תהליך מאוד חיובי, מעצב ולא קל. תהליך שדרש ממני המון כוחות, זמן, השקעה ומשמעת עצמית.

שקד של היום ועכשיו יותר בטוחה בעצמה, ביכולות שלה, אינה חוששת להתמודד עם אתגרים ופחדים. מכירה את עצמה ויודעת מה השאיפות ומטרות ברורות לעתיד. משהו שאולי היה לי הרבה יותר קשה לגבש ולהבין ללא הלימודים במסגרת התואר האקדמאי. כיום אני יודעת שכל העבודה הקשה והסבלנות משתלמת. לא וויתרתי לעצמי, שאפתי קדימה והכי חשוב האמנתי בעצמי. ללא כל ספק הצלחתי והגעתי להישגים שאני  מאוד מתגאה בהם.

 אל תוותרו לעצמכם, רק כי זה נראה קשה. תאמינו בעצמכם ומשם השמיים הם הגבול.

דואר נע מנשה, 37810  טל. 04-6189900, פקס. 04-6189922
Blacknet.co.il - בניית אתרים